La segona part del XV Programa Àgora, després dels actes realitzats a Barcelona, va continuar a Madrid gràcies a la col·laboració amb el Colegio Mayor Chaminade. El dimecres 2 d’abril del 2025, l’estada va començar amb un sopar-aperitiu de benvinguda al Col·legi Major Chaminade. Tot seguit, el professor Eduardo González de Molina, de la Universitat Carlos III, ens va oferir una ponència titulada “Desigualtat d’accés a l’habitatge”, on ens va ajudar a analitzar els factors estructurals que dificulten l’accés a l’habitatge i les desigualtats socials associades.
L’endemà dijous 3 d’abril, vam visitar la Biblioteca Nacional d’Espanya i vam assistir a un col·loqui relacionat amb la mateixa. Ja a la tarda, vam poder conversar amb Borja Monreal, del Departament de Polítiques Públiques del Gabinet de la Presidència, sobre els actuals reptes de la política. Posteriorment, vam comentar i contrastar les nostres idees amb Ernesto Talvi, del Reial Institut Elcano, qui va fer el salt del món acadèmic a la política a l’Uruguay. A la nit, vam poder gaudir de l’obra “Estem preparats?”, a càrrec del Teatre Universitari Chaminade (TUCH)
Divendres 4, vam concloure el Programa Àgora amb una visita al barri de Lavapiés i un acte per conèixer la Xarxa Interlavapiés. En aquest vàrem parlar sobre la realitat migratòria i la seva tasca per lluitar contra la discriminació i la precaritat.
- De l’1 al 3 d’abril de 2025
- Amb la col·laboració del Colegio Mayor Cheminade
-
Madrid








