En aquesta taula rodona hem analitzat la gentrificació destacant-ne les causes, els indicadors clau i les zones més afectades. Hem reflexionat sobre les polítiques urbanístiques implementades fins ara i els desafiaments que suposa mantenir un model de ciutat sostenible i inclusiu, especialment davant l’increment dels lloguers i les tensions del mercat immobiliari. També hem explorat el paper de l’habitatge en aquest procés, amb un focus especial en els joves, els jubilats i les implicacions socials de la precarietat laboral. Finalment, hem valorat experiències internacionals que podrien servir de referència per al futur de Barcelona.

  • 8 de febrer de 2024
  • Moderat per Iona Harkness
  • Ponència a càrrec de:

Rosa Bada: directora de Relacions Institucionals de Turisme Barcelona.

Jaume Artigues: arquitecte, membre de la Comissió d’Habitatge de la Federació d’Associacions Veïnals de Barcelona (FAVB) i president de l’Associació de Veïns i Veïnes de la Dreta de l’Eixample.

Janet Sanz: jurista i politòloga. Regidora de BCN en Comú i vicepresidenta de l’AMB. Ex-tinent d’alcaldia d’Ecologia, Urbanisme, Infraestructures i Mobilitat

Lucía Navarro: activista de la Plataforma d’Afectats per la Hipoteca (PAH) de Barcelona.

  • Campus de la Ciutadella – UPF